BURSDAG I BARNEHAGEN

Å feire bursdag er gøy og når barn i Hjertehagen har bursdag, skal barnet være i sentrum. Barnehagen kjøper inn bursdags-snack. Småbarns avdelinger serverer kjeks og rosiner i muffinsform. Storebarns avdeling tilbyr rosiner, kjeks og popcorn/saltstenger i muffinsform. Det innebærer at foreldre ikke trenger å ta med noe hjemmefra. Før barnet blir levert i barnehagen har personalet hengt opp en ballong- og/eller plakat med klistremerke- stjerner med antall år barnet blir og flagg ved hovedinngangen inn til avdelingen.

Bursdags samling i Hjertehagen blir feiret på følgende måte;

• Barnet for på seg en bursdagskrone – og kappe og sitter på bursdagspute/stol.
  • Barnet har med seg noe hjemmefra å vise frem for eksempel en ting, plagg og noe fra egen kultur.
  • Vi synger bursdagssang på morsmål og norsk og skyter opp fiktive raketter. Vi bruker kart for å se hvilket land som bruker morsmålet og hvilket flagg landet har.
  • Vi leker stol leken eller danse leken med musikk og blåser såpebobler.
  • Barnet velger bursdags-snacks til fruktmåltidet.