Sykdom

Informasjon om sykdom

Dersom det er spesielle hensyn vedr. barnets helse ønsker vi at dere informerer oss om det så vi kan legge til rette for at barnet får en god hverdag i barnehagen.

Er barnet hjemme på grunn av sykdom ønsker vi beskjed om dette. Vi kontakter dere hvis barnet blir sykt i løpet av dagen eller om vi er usikre på barnets form.

Feber og/eller nedsatt allmenntilstand

Hvis barnet har feber eller nedsatt allmenntilstand skal barnet være hjemme fra barnehagen til barnet er symptomfri.

Oppkast og diare

Ved oppkast og/eller diare skal barnet være hjemme fra barnehagen i 48. timer. Timene telles fra den siste gangen barnet kaster opp eller har diare.

Barnemark

Barnet kan vende tilbake til barnehagen etter igangsatt behandling.

Lus

Barn som har hodelus trenger ikke å være hjemme fra barnehagen, men behandling må i igangsettes raskest mulig. Lusemiddel kjøpes på apotek. NB! Det er viktig å følgepakningsvedlegget nøye.